§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejsza polityka prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych Klientów ze strony internetowej dostępnej pod adresem www. prawnikostrowiec.pl
- Niniejsza polityka prywatności stanowi wypełnienie obowiązku informacyjnego spoczywającego na Administratorze zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych dalej jako RODO)
§ 2 ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych Klientów jest radca prawny Patryk Hrydziuszko prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Radcy Prawnego Patryk Hrydziuszko NIP 6612341942 REGON 523368838 adres: Rosochy 76/9, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski
§ 3 DANE KONTAKTOWE
- Administratorem można kontaktować się przez adres radca.phrydziuszko@gmail.com lub pisemnie na adres Osiedle Rosochy 76/9, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski
§ 4 ZASADY PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH
1.Administartor przetwarza dane osobowe Klientów zgodnie z przepisami RODO
2. Administrator stosuje wymagane przez przepisy prawa unijnego środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych i zabezpieczenie danych osobowych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym , przyjęciem przez osoby nieuprawnione , przetwarzaniem z naruszeniem przepisów oraz zmian, utratą lub zniszczeniem
3. Administrator oświadcza, że podanie danych jako wymagane jest dobrowolne, ale konieczne do korzystania z funkcjonalności strony internetowej
§ 5 CELE I PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANCYH OSOBOWYCH
- Dane osobowe Klientów będą przetwarzane w następujących celach:
- Świadczenie usług prawnych (art.6 ust. Lit b RODO )
- Czynności zmierzające do zawarcia o umowy oświadczenie usług prawnych ( art. 6 ust.1 lit c RODO)
- Prowadzenie rozliczeń finansowych i księgowości ( art. 6 ust.1 lit c RODO)
- Wykonanie umowy zawartej na rzecz Kancelarii (art.6 ust. Lit b RODO )
§ 6 OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do wykonania umowy lub realizacji obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów (m.in. przez okres przedawnienia zobowiązań podatkowych lub okresy wskazane we właściwych przepisach regulujących wykonywanie zawodu radcy prawnego i świadczenie usług prawnych).
§ 7 KATEGORIE DANYCH OSOBOWYCH
- Administrator zbiera, przetwarza i przechowuje następujące dane Klientów:
- Dane kontaktowe, informacje związane z realizacją umowy o świadczenie usług prawnych, udzieleniem porady prawnej lub informacje poprzedzające zawarcie umowy, informacje związane z rozliczeniami finansowym
- Dane kontaktowe, informacje związane z prowadzoną sprawą lub udzielaną poradą prawną, informacje przekazywane w związku z kontaktami z sądami, organami administracji lub urzędami
- Dane kontaktowe, informacje związane z umową o świadczenie usług na rzecz Kancelarii
§ 8 PLIKI COOKIES
- Strona Kancelarii używa niewielkich plików, zwanych cookies. Zapisywane są one na urządzeniu końcowym osoby odwiedzającej stronę Kancelarii, jeżeli przeglądarka internetowa na to pozwala
- Pliki cookies stanowią dane informatyczne w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Klienta i przeznaczone są do korzystania ze strony internetowej Kancelarii. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej z której pochodzą czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Przeglądarki internetowe zazwyczaj domyślnie dopuszczają przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Klienta. Klienci mogą dokonywać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie przechowywanych plików cookies a także automatyczne ich blokowanie. Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej .
§ 9 UDOSTĘPNIANIE DANYCH
Dane osobowe Klientów mogą być przekazane podmiotom, którym Administrator powierza do przetwarzania dane osobowe na podstawie umów oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa w szczególności podmioty odpowiedzialne za wsparcie infrastruktury informatycznej i administracyjnej, inne kancelarie, adwokaci lub radcowie prawni, z którymi została nawiązana współpraca w ramach zastępstw procesowych) bądź organy administracji publicznej.
§ 10 UPRAWNIENIA KLIENTÓW
- Klientowi przysługuje prawo dostępu do jego danych oraz prawo żądania ich sprostowania , usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. W zakresie w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora, Klientowi przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych.
- W zakresie w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych Klienta jest zgoda, Klient ma prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
- Klientowi przysługuje również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.